نصب درکرکره برقی

نصب درکرکره برقی

124

یکی از پرکاربرد ترین سیستم های درب اتوماتیک ،کرکره برقی می باشد. نصب درکرکره برقی بدلیل تنوع در رنگ و طرح های مختلف،زیبایی و آراستگی را برای ساختمان به ارمغان می آورد. درب کرکره ای برقی مناسب با شرایط مختلف آب و هوایی می باشد و در صورت قطع برق امکان باز و بسته شدن توسط دست را دارند.
نصب صحیح از طرف نصاب کاردان تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر موتور و تیغه دارد. به طوری که این امر میتواند طول عمر یک جنس درجه سه را با یک نصب درست و اصولی، حتی بیشتر از طول عمر یک جنس درجه یک اما با نصب غیر اصولی نماید. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در طول عمر محصول، تناسب بین کار درخواستی و محصول انتخابی میباشد. این بدان معناست که اگر محصولی که انتخاب میکنید متناسب با شرایط استفاده و کارکردی شما نباشد عملا آن محصول نهایت بازده خود را نخواهد داشت. این امر علاوه براینکه هزینه بر است در بسیاری موارد باعث دردسر و ایجاد اختلال در کار اصلی شما میگردد اگر شما عزیزان به دنبال نصب درب اتوماتیک در اصفهان هستید کافیست با ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان متخصصین ایران فیدار بهره مند شوید.
شما در مقاله زیر با صفر تا صد آموزش تصویری نصب درب کرکره برقی آشنا خواهید شد.
لوازم و قطعات مورد نیاز برای نصب درب کرکره برقیدستگاه فرز برای بریدن آهن دستگاه جوشدریلمته مناسب برای آهنهیلتی بتون کنفنر سیم کشترازمتر و خط کش
سیم و کابلورق آهنیآچار آلنآچار فرانسهآچار تختانبر قفلیسیم چینانبردستچکش
پیچ گوشتیفازمترگونیاگیرهپرچ کن و میخ مربوطهنردباننخ و ریسمانپیچ و رول پلاک شاقول
نصب پروفیل درب کرکره ای (آهن کشی)
در اولین مرحله نصب درب کرکره برقی ابتدا آهنکشی می کنیم و پرو فیل های آهنی را با  استفاده از تراز لیزری و شاقول آن را شاقول میکنیم. توجه داشته باشید که این مرحله از نصب درب برقی بسیار مهم است و باید با دقت کامل انجام شود. هر دو پروفیل طرفین درب دقیقا باید هم راستا و رو به روی هم باشند.
بعد از جاگذاری دقیق پروفیل و شاغول کردن آن ها ، یک نفر باید پروفیل را محکم نگه دارد و نفر دیگر پروفیل را به ستون جوش دهد. در صورتی که ستون آهنی باشد، کار جوش دادن پروفیل راحت است، ولی در صورتی که ستون بتونی باشد ابتدا باید با استفاده از هیلتی یک سوراخ روی ستون ایجاد نماییم. بعد از ایجاد سوارخ، یک میلگرد به اندازه ی مناسب داخل سوارخ ها بکوبیم تا بتوانیم پروفیل را به میلگردها جوش بدهیم. نکته ی مهم این است که باید فاصله ی بادخور و شاقول بودن پروفیل را دقیقا رعایت کنیم. در غیر اینصورت ادامه ی کار نصب درب اتوماتیک کرکره ای هرچقدر هم با سلیقه و با کیفیت باشد، بی فایده است.
نصب صفحه پلیت درب های برقی با موتور توبولار
بعد از اینکه هر دو پروفیل را سر جای خود و با فاصله ی مناسب بادخور جوشکاری کردیم در واقع پایه های اصلی در نصب در کرکره برقی را استوار کرده ایم.
حالا در مرحله دوم نصب درب اتوماتیک کرکره ای نوبت به صفحه پلیت های کرکره برقی می رسد. در موتور های توبولار این صفحه دو پلیت ساده است که که روی آن شیارهای نواری برای کنترل و تنظیم فاصله کرکره تا مرکز شفت وجود دارد. در موتور های ساید دو صفحه در پک نصب موتور کرکره ساید وجود دارد. یکی صفحه بزرگتر که زنجیر گیربکس روی آن قرار دارد و دیگری صفحه نصب موتور کرکره سایدکوچکتر که بلبرینگ انتهای دیگر درام روی آن قرار می گیرد .برای این مرحله ارتفاعی که می خواهیم درب کرکره ای اتوماتیک در آن ارتفاع نصب شود مشخص می کنیم و با استفاده از شیلنگ تراز یا تراز لیزری این اندازه را به سمت دیگر کرکره منتقل میکنیم. با این روش مرکز صفحه پلیت ها در یک ارتفاع قرار می گیرند. توجه داشته باشید که این کار باید به درستی انجام شود و تراز نبودن کرکره موجب درست کار نکردن آن، ایجاد سرو صدای اضافی هنگام کار و گیر کردن یا حتی آسیب دیدن تیغه های کرکره برقی خواهد شد.
نصب شفت کرکره برقی
بعد از اتصال صفحه پلیت ها، کار شاسی کشی یا آهن کشی در نصب درب اتوماتیک تمام شده است.درام از یک سمت به بلبرینگ یا یاتاقان (اندگپ )و از یک سمت به موتور متصل می شود.نصب موتور کرکره توبولار برای سمتی که موتور کرکره قرار می گیرد موتور را وارد محفظه درام می کنیم ، روی کلگی موتور یک جای پیچ وجود دارد ، با اندازه زدن فاصله سوراخ پیچ از ابتدای لوله درام را علامت گذاری کرده و سوراخ مکنیم ، سپس موتور را وارد درام می کنیم و پیچ کلگی را به درام می بیندیم ، با این کار موتور و درام با هم درگیر می شوند و در صورت چرخش موتور درام نیز با آن می چرخد در سمت دیگر درام اندگپ قرار می گیرید ، اندگپ شامل ۲ عدد پولکی و یک شفت است که یک سمت شفت بلبرینگ یا یاتاقان قرار میگیرد و سمت دیگر را به پولکی توسط جوش متصل می کنیم ، یک پولکی به صورت آزاد در شفت وجود دارد پولکی انتهایی که به سر شفت جوش داده شده را وارد لوله درام می کنیم و پولکی آزاد را به لبه درام جوش می دهیم . با این کار شفت داخل لوله حرکتی آزاد دارد و می توان از آن برای تنظیم فاصله درام تا صفحه پلیت ها و ریگلاژ درام استفاده کرد البته می توان از اندگپ های جدید هم استفاده کرد ، این اندگپ ها نیازی به جوشکاری ندارند و به راحتی با یک پیچ به درام متصل می شوند حالا وقت آن است که درام را به صفحه پلیت ها متصل کنیم ، اگر از سیستم توبولار استفاده می کنیم ابزاری به نام ستاره ای همراه پک وجود دارد که آن را روی صفحه پلیت پیچ می کنیم ، سپس انتهای موتور را وارد ستاره ای کرده و خار آن را متصل می کنیم در سمت دیگر پیچ های یاتاقان را روی صفحه پلیت می بندیم در سیستم ساید به جای یاتاقان از بلبرینگ استفاده می شود که جای آن روی صفحه پلیت تعبیه شده است در این سیستم در این مرحله موتور را در جای خود می گذاریم و حالا درام و پلیت ها آماده هستند.