راهبند الکترومکانیک
نمایندگی سیماران شعبه شاهین شهر_اصفهان
راهبند الکترومکانیک داراي يک موتور الکتريکي مي باشد. نيروي خروجي شفت موتور وارد يک جعبه دنده (گيربکس) مي شود تا از طريق آن نسبت قدرت و سرعت شفت متحرک تنظيم شود.
راهبند الکترومکانیک داراي يک موتور الکتريکي مي باشد. نيروي خروجي شفت موتور وارد يک جعبه دنده (گيربکس) مي شود تا از طريق آن نسبت قدرت و سرعت شفت متحرک تنظيم شود. مرکز دوران ميله راهبند داراي يک سوراخ دندار بوده که بر روي شفت خروجي جعبه دنده متصل مي شود. از اين طريق زنجيره انتقال قدرت کامل شده و نيروي محرک موتور به ميله راهبند منتقل مي شود.
بخش هاي اصلي راهبند الکترومکانیک عبارتند از:
ميله راهبند
استاپ مکانيکي
ميله اتصال فنر (الاکلنگي)
ليميت سوييچ ها
بادامک تنظيم محدوده حرکت ميله راهبند
خلاص کن دستي
مجموعه موتور الکتريکي و جعبه دنده
پليت اتصال فنر به اهرم
فنر تعادل
مدار فرمان الکترونيک
پيچ تنظيم قدرت فنر
پيچ اتصال سيم ارت
پايه پليت
پيچ پايه پليت
درب شاسي
بدنه راهبند (شاسي)
ولتاژ تغذيه موتور در راهبند الکترومکانیک 220 ولت متناوب و يا 24 ولت مستقيم مي باشد. مزيت موتور 220 ولت توليد نيروي بيشتر مي باشد و براي ميله هاي سنگين تر مورد استفاده قرار مي گيرد ولي در مقابل راهبند با موتور 24 ولت براي محل هاي پرتردد مناسب تر بوده و امکان استفاده از باتري در هنگام قطع برق براي آنها وجود دارد.
راهبند هاي ميله اي در ورودي پارکينگ هاي مجتمع هاي مسکوني و تجاري و سازمان ها مورد استفاده قرار مي گيرند. هدف از نصب راهبند هاي ميله اي ممانعت از ورود خودروهاي غيرمجاز و کنترل تردد وسايل نقليه مي باشد.
بخش هاي اصلي راهبند ميله اي عبارتند از : ميله متحرک، سيستم محرک (شامل مجموعه موتور و فنر) ، مدار فرمان و بدنه راهبند (شاسي).
ميله متحرک راهبند الکترومکانیک عموما از جنس آلياژ آلومينيوم ساخته مي شود تا علاوه بر تامين استحکام موردنياز، وزن کمي داشته باشد. درب اتوماتیک تبریز گیت تامین کننده انواع راهبند.
مدار فرمان راهبند وظيفه کنترل عملکرد سيستم محرک را برعهده داشته و براساس اطلاعات دريافتي از سنسورهاي ايمني و مطابق با نوع برنامه تنظيم شده، بالا و پايين رفتن ميله را کنترل مي کند.
بدنه يا شاسي راهبند عموما از جنس استيل رنگ شده ساخته مي شود و مجموعه مدار فرمان، سيستم محرک و اهرم بندي انتقال نيرو به ميله راهبند در آن قرار داده مي شود.
سيستم محرک راهبند از مجموعه فنر و موتور تامين نيروي محرک براي بالا و پايين بردن ميله راهبند تشکيل شده است. هدف از بکارگيري فنر، جبران وزن ميله راهبند و کاهش نيروي لازم براي به حرکت درآوردن آن مي باشد. درصورت وجود فنر، موتور کوچکتري در راهبندها استفاده شده و ميزان استهلاک مکانيکي کاهش مي يابد. موتور تامين نيرو در راهبند ها به دو گروه هيدروليک و الکترومکانيک تقسيم مي شود